סטאז'

המכללה האקדמית

לחינוך גבעת ושינגטון 

 

בכל המכללות להוראה יוצאים מורים, 
במכללת גבעת ושינגטון
יוצאים מנהיגים! 
החינוך שלכם יפרוץ את הדרך
עבור המוני תלמידים בישראל.

לפרטים והרשמה לסדנת הסטאז' אנא פנו
למזכירות הסטאז'
08-8511978 | I.hem@washington.ac.il 
או הירשמו באמצעות הרישום המקוון

יש לכם שאלות? נתקלתם בבעיה?
תוכלו לפנות למרכז הסטאז'
ד"ר אילן נגר – 
hitmachoot2019@gmail.com

ו/או

לראש היחידה לכניסה להוראה

אורלי אוחיון – orlioha@gmail.com

 

סטאז'

המכללה האקדמית לחינוך גבעת ושינגטון 

בכל המכללות להוראה יוצאים מורים, 
במכללת גבעת ושינגטון יוצאים מנהיגים! 
החינוך שלכם יפרוץ את הדרך עבור המוני תלמידים בישראל.

לפרטים והרשמה לסדנת הסטאז' אנא פנו למזכירות הסטאז'
08-8511978 | I.hem@washington.ac.il 
או הירשמו באמצעות הרישום המקוון

יש לכם שאלות? נתקלתם בבעיה?
תוכלו לפנות למרכז הסטאז'
ד"ר אילן נגר – 
hitmachoot2019@gmail.com

ו/או

לראש היחידה לכניסה להוראה

אורלי אוחיון – orlioha@gmail.com

מהו הסטאז'?

הסטאז' (התמחות) היא שנת העבודה הראשונה בהוראה, בה המורה החדש עובר משלב ההכשרה, לשלב העבודה כמורה בפועל.

כלומר, שנת הסטאז' היא מעין שנת התלמדות מקצועית, ורק בסיומה ולאחר שעברתם אותה בהצלחה תוכלו לקבל רישיון הוראה ולהתחיל בתהליך קבלת הקביעות בהוראה.

מהם התנאים לסטאז'?

1. עבודה בהוראה ממש (כלומר, לא סייעת), במסגרת המוכרת לסטאז' (גנים, בתי ספר יסודיים, ותיכונים, שיש להם סמל מוסד!) בהיקף מינימאלי של לפחות שליש משרה, בשעות תקן (לא שעות מילוי מקום!) ולמשך לפחות 6 חודשים מלאים. במקרה הצורך ניתן לפצל את תקופת 6 החודשים – לשתי תקופות של 3 חודשים כל אחת (אך, במקרה של פיצול – כל תקופה חייבת להיות בת 3 חודשים מלאים לפחות, אפילו לא יום אחד פחות מכך).

2. עבודה המוכרת לסטאז' תהיה בשכר בלבד (עבודת התנדבות אינה מוכרת), ובמשך שנת הלימודים בלבד (כלומר, עבודה בחופש הגדול, או בקייטנות של חופשות חנוכה או פסח – אינה מוכרת לסטאז').

מתי ניתן להתחיל בסטאז'?

3. ניתן להתחיל בסטאז' לאחר שסיימתם את התואר, או גם בשנה האחרונה ללימודים בתנאי שסיימתם לפחות 80% מחובות הלימודים שלכם במכללה (ובתנאי שסיימתם את כל חובות העבודה המעשית, קורסי הדידקטיקה, וקורס עזרה ראשונה).

4. חלק בלתי נפרד משנת ההתמחות, היא השתתפות בסדנת סטאז' במכללה: מדובר בקורס שנתי בהיקף של 2 שעות שבועיות, הנערך במכללה.   

איך מוצאים עבודה המתאימה לסטאז'?

 גננות: יש לפנות למפקחת לגיל הרך במחוז של משרד החינוך בו תרצנה לעבוד.

 מורים: באמצעות פנייה ישירה לבתי ספר, ומחלקות חינוך בעיריות; מומלץ להכין ולפזר קורות חיים,
 הן פיזית, והן באמצעות המייל. מומלץ מאוד לא לחכות לרגע האחרון.

מידע רב נוסף, והבהרות בעניין הסטאז' – מופיע בקישורים הבאים:

אתר מידע לסטאז' מכללת גבעת וושינגטון (יש לבחור: התחברות כאורח)

לדף מידע, והיערכות לקראת הסטאז' – תשפ"ג

סטאז'קל  (תוכנת עזר מצויינת להבנת שלבי הסטאז' השונים)

סטאז' גבעת וושינגטון – הכונן הוירטואלי

אגף ההתמחות – משרד החינוך

 

  

מרכיבי הסטאז'

לסטאז' (התמחות בהוראה) יש שני מרכיבים עיקריים: 

1. עבודה בהוראה בבתי הספר במהלך שנת העבודה הראשונה לאחר סיום התואר. 

2. סדנת סטאז' במכללה – קורס שנתי של שעתיים שבועיות, המתקיים בקבוצות קטנות, ונועד ללוות את המתמחה במהלך שנת ההתמחות.

יודגש כי לפי ההוראות של משרד החינוך אין אפשרות לנתק בין שני המרכיבים הללו: שניהם חייבים להתקיים בו זמנית, באותה השנה
ותנאי לסיום מוצלח של שנת הסטאז' הינו הצלחה בשני המרכיבים הללו של הסטאז'.

מפגש ראשון של סדנת הסטאז' נערך במסגרת יום עיון בסוף אוגוסט ושאר המפגשים נערכים בימים קבועים החל מתחילת שנת הלימודים האקדמית.

חלק נוסף  נפרד מהתמיכה המערכתית של המתמחה הינו הליווי ע"י מורה חונך: כל מתמחה מקבל ליווי – חונך או חונכת, ע"י עובד הוראה מנוסה ובעל ותק, מתוך בית הספר או מערך הפיקוח הגני. החונך ממונה על-ידי הנהלת ביה”ס או הפיקוח גני.

קישורים חיוניים להתנהלות במהלך ההתמחות (סטאז')

לרישום מקוון לסדנת ההתמחות בהוראה במכללה (סדנת סטאז')

לרשימת הסדנאות יש ללחוץ כאן

אתר אגף ההתמחות – משרד החינוך

לקראת התמחותמידע למתמחים לקראת שנת ההתמחות, מאתר משרד החינוך

פתיחת תיק עובד הוראה מקוון

פורטל עובדי הוראה – משרד החינוך

טפסים שימושיים לשנת הסטאז'

נוהל מינוי חונכים, וצפיות חונך, ומנהל

בתמצית: החונך הינו עובד הוראה ותיק המלווה את המתמחה בהוראה לווי פדגוגי, חברתי וארגוני במהלך שנת ההתמחות. החונך נדרש להיפגש עם המתמחה לפחות פעם בשבוע למשך שעה במהלך כל שנת הלימודים. כמו כן, החונך נדרש לצפות בשיעורי המתמחה לפחות פעמיים בכל מחצית, ולתת משוב כתוב וחתום על ידיו (סה"כ 4  פעמים במהלך השנה). בנוסף, גם המנהל נדרש לצפות בשיעורי המתמחה – לפחות פעם אחת בכל מחצית (סה"כ פעמיים במהלך השנה).  

חשוב: ללא תהליך תקין של חונך מלווה לכל אורך השנה, וללא קיום מתועד של צפיות חונך וצפיות מנהל – ההתמחות לא תוכר.

תפקידי החונך והמלווה – מתוך אתר משרד החינוך

נפגשתי עם החונך – נהלי המפגשים והעבודה מול החונכים: מתוך אתר הסטאז'קל

נוהל הערכה מעצבת בסטאז' (הערכת אמצע שנה)

משוב אמצע השנה למתמחים (מתוך אתר משרד החינוך)

הערכת אמצע השנה (מתוך אתר הסטאז'קל)

נוהל הערכה מסכמת בסטאז' (הערכת סוף שנה)

ההערכה המסכמת מתבצעת באופן מקוון דרך אתר משרד החינוך

הערכה מסכמת של שנת ההתמחות (מתוך אתר משרד החינוך)

המנהל פתח את ההערכה המסכמת

לוח משרות ארגון המורים

לוח משרות הסתדרות המורים

על כל שאלה תשובה

קול קורא תחרויות אגף התמחות וכניסה להוראה

דילוג לתוכן